Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Θ.Παπακωνσταντίνου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Θ.Παπακωνσταντίνου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Χρήστος Μπράβος - Το πιο γλυκό βιολί το παίζει ο θάνατος

Μελοποίηση του Ήμερου ύπνου από το Θανάση Παπακωνσταντίνου

Άστρα
Καπνίζουν κ’ οι άγγελοι, είπε.
Άμα σηκώσετε τη νύχτα
το κεφάλι σας θα τις ιδείτε
τις κάφτρες των τσιγάρων τους.
Τι καφενείο τι ουρανός
ντουμάνι και φτυσιές
κι αέρας σάπιος
(κι ο κάτω κόσμος
στάχτες κι αποτσίγαρα).
(Από την ποιητική του συλλογή “Ορεινό καταφύγιο', Τυπογραφείο “Κείμενα', Αθήνα 1983)


Νανούρισμα
Μες στου νεκρού το μάτι
κοιμούνται δέντρα και πουλιά.
Βγαίνουν με το φεγγάρι
τα παιδιά, λεν για τους ζωντανούς
μετρούν τα χρόνια·
φύλλα μασούν της λησμονιάς
και τραγουδάνε.
Τ’ ακούνε οι όμορφες, ξυπνούν
τ’ ακούνε οι κολασμένες, βγαίνουν κρυφά
στη μαύρη χλόη απάνω
τα κοιμούνται.
Μα οι μάνες που μαραίνονται
για τις χαρές δεν ξέρουν
του άλλου κόσμου.

Ήμερος ύπνος
Προοίμιο: Μέσα στου νεκρού το μάτι
δέντρα βλέπω και πουλιά
Χιόνι σεντόνι τρυφερό για του φιδιού τον ύπνο,
χιόνι και πένθιμο σκυλί, βραχνός προφήτης.
Κι όμως το πιο γλυκό βιολί
το παίζει ο θάνατος
Κοιτάς απ΄ το παράθυρο, καπνίζουν τα πηγάδια.
Χιόνι κι ανάψαν τη φωτιά στον κάτω κόσμο.
Ο κυνηγός στο πέρασμα το σπίρτο πίνει.
Τον λύκο που εχύμηξε πίσω του δεν τον βλέπει.

Πηγή: poiein.gr


Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

Πρώτη άνοιξη



Να 'χεις το δέρμα του πελάγου και του τύφλου το χάδι
έτσι μπορεί να σε ποθήσουν κι ίσως να σου το πουν.
Αλλιώς στην πρώτη άνοιξη, στο πρώτο σταυροδρόμι
θα σκορπιστούν οι έρωτες, θα μείνεις μοναχός.


Από τον καινούριο δίσκο του Γιάννη Χαρούλη σε μουσικές και στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Σ' αφήνω, γεια

Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...
Σ' αφήνω, γεια...


Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011

Σαμπάχ


Πότε αλύγιστος και πότε χάρτινος,
από τα θαύματα του κόσμου εξαρτημένος.
Νότες ανήσυχες σκαλίζουν τα χωράφια μου
και κάθε άνοιξη φυτρώνουν βενσερέμος.

Όσοι με γέλασαν, όσοι με κέρασαν
πικρό ποτήρι κι άχρηστους κανόνες,
θα ηττηθούν απ' ό,τι πιο αδύναμο
από τη χλόη που σκεπάζει ερειπιώνες.

Ψυχή αδάμαστη, θεριό ανήμερο,
το απολιθωμένο φως να σε λογχίσει
κι από το διάφανο το τραύμα το γλυκό
ένα σαμπάχ μακριά να φτερουγίσει.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Έρχομαι από την έρημο των άστρων



Έρχεται η φωνή μου άνεμος του απείρου.
Έρχεται η φωνή μου φορτωμένη την αρσενική γύρη των άστρων·
Έρχεται στο λουλούδι του νου σου.

Έρχομαι από την άκρη μιας αιωνιότητας.
Με προβιά και με έκσταση
Μ' ένα κομμάτι σεληνόφωτο στο μέτωπο και μ' ένα κέρατο στη ζώνη
Με μνήμες από πάχνη κι από φωτιά
Έρχομαι από την άκρη μιας αιωνιότητας.
Άφησα τα χνάρια μου πάνω στον πηλό του φωτός.
Φόρεσα τη θωριά του νερού.
Φόρεσα τη δυσκινησία των οστρακόδερμων.
Βόσκησα τους ανέμους κι εξημέρωσα τους ήχους.
Έζησα του λύκου την έκσταση
Μπροστά στον πάγο και στη φωτιά.
Έρχομαι από την άκρη μιας αιωνιότητας.
Έρχομαι από την έρημο των άστρων.

Έρχομαι από την έρημο των άστρων.
Μοναχικός βαδίζω ερημώνοντας το μέλλον.
Στερεύουν οι πηγές της πλάνης τα πάντα ξηραίνονται.
Πλούσια απλώνεται η άμμος και μονάχα η άμμος
Χώρος για περισσότερη σκέψη
Χώρος για περισυλλογή κι ελευθερία
Χώρος του άδειου και της φωτιάς.
Έρχομαι από κει όπου πηγαίνετε
Έρχομαι από την έρημο των άστρων.
Μοναχικός φυτρώνω μες στην έρημο των λαών.
Ήλιος ώριμος.
Γέρνω από γύρη σοφίας.



Άτμαν - Θ.Παπακωνσταντίνου, Γ.Αγγελάκας