Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Στο φίλο Κώστα που ένα "σ'ευχαριστώ" είναι λίγο.

Ποίημα στους φίλους (του J.L.Borges)

Δεν Μπορώ να σου δώσω λύσεις
για όλα τα προβλήματα της ζωή σου.
Ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου.
Όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.

Δεν μπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν ή το μέλλον σου.
Όμως όταν με χρειάζεσαι
θα είμαι εκεί μαζί σου.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τα παραπατήματα σου.
Μόνο μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
να κρατηθείς και να μη πέσεις.

Οι χαρές σου, οι θρίαμβοι και οι επιτυχίες
σου δεν είναι δικές μου.
Όμως ειλικρινά απολαμβάνω
να σε βλέπω ευτυχισμένο.

Δεν κρίνω τις αποφάσεις
που παίρνεις στη ζωή σου.
Αρκούμαι να σε στηρίξω να σου δώσω κουράγιο
και να σε βοηθήσω αν μου το ζητήσεις.

Δεν μπορώ να περιορίσω μέσα σε όρια
αυτά που πρέπει να πραγματοποιήσεις,
Όμως θα σου προσφέρω τον ελεύθερο χώρο
που χρειάζεσαι για να μεγαλουργήσεις.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τις οδύνες σου
όταν κάποιες θλίψεις
σου σκίζουν την καρδιά,
Όμως μπορώ να κλάψω μαζί σου
Και να μαζέψω τα κομμάτια
Για να τη φτιάξουμε ξανά πιο δυνατή.

Δεν μπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος πρέπει να γίνεις.
Μόνο μπορώ
να σ΄ αγαπώ όπως είσαι
Και να είμαι φίλος σου.

Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν
τους φίλους μου και τις φίλες μου,
δεν ήσουν πάνω
ή κάτω ή στη μέση.

Δεν ήσουν πρώτος
ούτε τελευταίος στη λίστα.
Δεν ήσουν το νούμερο ένα ούτε το τελευταίο.

Να κοιμάσαι ευτυχισμένος.
Να εκπέμπεις αγάπη.
Να ξέρεις ότι είμαστε εδώ περαστικοί.
Ας βελτιώσουμε τις σχέσεις μας.

Να αρπάζουμε
τις ευκαιρίες.
Να ακούμε την καρδιά μας.
Να εκτιμούμε τη ζωή.

Πάντως δεν έχω την αξίωση να είμαι
ο πρώτος
ο δεύτερος
ή ο τρίτος
στη λίστα σου.

Μου αρκεί που με θέλεις σαν φίλο.
Ευχαριστώ που είμαι.

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

"...Έλα, ας ξεχάσουμε εγώ το πνιγμένο μου λουλούδι, εσύ τον πάγο που σε κυνηγά." 

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Μέσα μου αέρας που φυσά




Στίχοι: Γιάννης Αγγελάκας
Μουσική: Γιώργος Ξυλούρης

Μέσα μου ο αέρας που φυσά
Δε λέει να ημερέψει
Μου ξεσηκώνει την καρδιά
Και μου σκορπάει τη σκέψη

(Σαν σπίθα από πυρκαγιά
Στα ύψη μ΄ανεβάζει
Κι έξω απ΄του κόσμου τ' όνειρο
Με μια σπρωξιά με βγάζει)

Με στροβιλίζει σαν φτερό
Στο πουθενά σε μια άκρη
Κι ύστερα μες στα μάτια σου
Με ακουμπάει σαν δάκρυ

Με πάει ψηλά στον ουρανό
Μου λέει τώρα γκρεμίσου
Και 'γω σαν άστρο ρίχνομαι
Κι ακούω την ευχή σου

(Μέσα μου ο αέρας που φυσά
Στιγμή δε λιγοστεύει
Μάλλον τρελά θα μ' αγαπά
Γι' αυτό έτσι με παιδεύει)

Κι όταν του λέω πια δεν μπορώ
κόπασε να ησυχάσω
Μου λέει όσο ζεις εγώ θα ζω
Κι άντε να σε χορτάσω

Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Idle, idle, idle



Υπέροχο τίποτα

Υπνοβατείς με τα μάτια ορθάνοιχτα και σέρνοντας το εκλεπτυσμένο σου κουφάρι, πηγαίνεις κατά το παράθυρο. 
Ανοίγεις τα παντζούρια, ανασαίνεις διστακτικά τον μολυσματικό αέρα του ανούσιου κόσμου στον οποίο καταδικάστηκες να δίνεις νόημα. Ακριβώς όσο χρειάζεσαι για να μείνεις "ζωντανός". Ακριβώς όσο χρειάζεσαι για να μείνεις "νηφάλιος". Ακουμπάς τους αγκώνες στο περβάζι και αφήνεις το βάρος του γεμάτου σοφία κεφαλιού σου να πέσει στις παλάμες σου. Κοιτάς έξω με βλέμμα γεμάτο συμπόνια για τα πάντα και τους πάντες. Μια πλημμυρίδα ανωτερότητας φουσκώνει το βουρκωμένο σου εγωισμό. 
Τραβάς με απέχθεια τις κουρτίνες. 
Σκοτάδι. Ασφάλεια. Ευτυχία.
Μια φωνή σου τριβελίζει τ' αυτιά και σε καλεί μπροστά στον καθρέπτη. Σηκώνεις το βλέμμα σου στο γυαλί και κορδώνεσαι αυτάρεσκα μπροστά στο τρομαγμένο σου είδωλο, που διψάει για επιβεβαίωση. 
"Εγώ;" σε ρωτάει απελπισμένα. "Εγώ" του απαντάς καθησυχαστικά και φιλάς παθιασμένα το παγωμένο τζάμι.  

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Το τρένο


Όταν θα'ρθείς να με ξεθάψεις απ'τις στάχτες
και διώξεις από πάνω μου όλη τη σκουριά
και ξαναβάλεις τις ρόδες μου σε ράγες
και εγώ αχίσω να κυλάω ξανά

Τότε οι λύπες θα με ψάχνουν
και άνεργες θα θρηνούν
Θα πέφτουν μανιασμένες οι βροχές
και θα ρωτούν

Τι έγινε εκείνο το τρένο που έβλεπε
τα άλλα τρένα να περνούν...

Γιάννης Αγγελάκας

Caruso

Qui dove il mare luccica e tira forte il vento...
Μετάφραση των στίχων στα ελληνικά εδώ .