Τρίτη 29 Απριλίου 2014
Σάββατο 26 Απριλίου 2014
Παρασκευή 25 Απριλίου 2014
Το επίγραμμα
Παρόλο που
γνωρίζεις ότι δεν θα χτυπήσει
Κάθεσαι δίπλα
από μία πόρτα
Που ξέρεις ότι
δεν θα ανοίξει
Το γιατί μάλλον
το έχεις ξεχάσει
Μόνο το “ποιά”
είναι που θυμάσαι
Και τι που
περνάνε οι ώρες;
Οι μνήμες δεν γνωρίζουν
από χρόνο
Μόνο χάραξε
καθαρά στον τοίχο
Ότι παρέμεινες
καρτερικά εδώ
Πιστός σε μία
ξεχασμένη υπόσχεση
Το επίγραμμα
ενός ανέλπιστα ερωτευμένου
Δευτέρα 21 Απριλίου 2014
Όλοι οι έρωτες είναι πάθη
![]() | |||
| L'amour est mort/ Love is dead - Montmartre |
'L'amour est mort'
το είδα γραμμένο σε έναν τοίχο στη Montmartre
κι αναρωτιέμαι αν η αγάπη πέθανε ή
οι άνθρωποι που διψούν για αγάπη,
το δυνατότερο ελιξήρο ή δηλητήριο
ανάλογα τη χρήση και τη δοσολογία της.
Άλλο έρωτας και άλλο πάθος.
Κι όλοι οι έρωτές μου είναι πάθη,
μενεξέδες που μοσχοβολούν
γιατί η διάρκειά τους είναι γευστική
σαν τη χορδή ενός contrebasse,
καθώς ο ήλιος πέφτει σαν λουκούμι
και οι πλανόδιοι αρτίστες συζητούν
με μια μπύρα στο χέρι
για την επόμενη συγχορδία τους και
οι κιθάρες τους σαν απλωμένες γυναίκες
σε ξένα κρεβάτια,
ανοιχτές σαν ολάνθιστα κρίνα,
κοίτονται στη γη.
Όταν τα πρόσωπα
που ζωγράφιζαν στο Place Tertre
πλανόδιοι ζωγράφοι άλλους πλανόδιους αγνώστους,
ήταν τότε που είδα
τα θαλασσιά σου μάτια
σε μια ακουαρέλα της δεκάρας ενώ
ένας μικρός κατιφές μου έκλεισε
πονηρά το μάτι γιατί
"L'amour est mort" για αυτούς
που κατάντησαν μια πάγια συνήθεια
- το μόνο που θα έπρεπε να είχε ένα 'απαγορεύεται'-.
Το πάθος για τον έρωτα
πρέπει να διαρκεί
μερικές μονάχα ώρες
όπως εκείνος ο δροσερός αέρας
που φύσηξε τη γλυτσίνια
και μου ανατρίχιασε
με εικόνες και οσμές
το κορμί μου
από
τα ερωτικά σου χέρια.
Ελένη.Μ
Παρασκευή 18 Απριλίου 2014
Επιτάφιος
(Θεσσαλονίκη. Μάης τοῦ 1936. Μιὰ μάνα, καταμεσὶς τοῦ δρόμου,
μοιρολογάει τὸ σκοτωμένο παιδί της. Γύρω της καὶ πάνω της,
βουΐζουν καὶ σπάζουν τὰ κύματα τῶν διαδηλωτῶν - τῶν ἀπερ-
γῶν καπνεργατῶν. Ἐκείνη συνεχίζει τὸ θρῆνο της):
I
Γιέ μου, σπλάχνο τῶν σπλάχνων μου, καρδούλα τῆς καρδιᾶς μου,
πουλάκι τῆς φτωχιᾶς αὐλῆς, ἀνθὲ τῆς ἐρημιᾶς μου,
πῶς κλείσαν τὰ ματάκια σου καὶ δὲ θωρεῖς ποὺ κλαίω
καὶ δὲ σαλεύεις, δὲ γρικᾷς τὰ ποὺ πικρὰ σοῦ λέω;
Γιόκα μου, ἐσὺ ποὺ γιάτρευες κάθε παράπονό μου,
Ποὺ μάντευες τί πέρναγα κάτου ἀπ᾿ τὸ τσίνορό μου,
τώρα δὲ μὲ παρηγορᾶς καὶ δὲ μοῦ βγάζεις ἄχνα
καὶ δὲ μαντεύεις τὶς πληγὲς ποὺ τρῶνε μου τὰ σπλάχνα;
Πουλί μου, ἐσὺ ποὺ μοῦ ῾φερνες νεράκι στὴν παλάμη
πῶς δὲ θωρεῖς ποὺ δέρνουμαι καὶ τρέμω σὰν καλάμι;
Στὴ στράτα ἐδῶ καταμεσὶς τ᾿ ἄσπρα μαλλιά μου λύνω
καὶ σοῦ σκεπάζω τῆς μορφῆς τὸ μαραμένο κρίνο.
Φιλῶ τὸ παγωμένο σου χειλάκι ποὺ σωπαίνει
κι εἶναι σὰ νὰ μοῦ θύμωσε καὶ σφαλιγμένο μένει.
Δὲ μοῦ μιλεῖς κι ἡ δόλια ἐγὼ τὸν κόρφο δές, ἀνοίγω
καὶ στὰ βυζιὰ ποὺ βύζαξες τὰ νύχια, γιέ μου μπήγω.
Τετάρτη 16 Απριλίου 2014
Όταν λες αντίο
![]() | |
| Frida Kahlo |
Στη γέφυρα να μου πεις το αντίο,
όχι στη στεριά,
εκεί με τους πορτοκαλανθούς στο πλάι,
έτοιμοι να εκραγούν σαν γινωμένα ρόδια,
να θυμηθώ το καστανό των ματιών σου
και τις μπούκλες των μαλλιών σου,
όταν ο αέρας απ'το στριφτό σου τσιγάρο
με χαίδευε στο πρόσωπο
σαν το τελευταίο δώρο της ζωής μου...
Τώρα δεν με αγγίζει τίποτα...
τίποτα παρά μονάχα
τα γιασεμιά.
Ελένη.Μ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)











